Musa Aman the Chief Minister of Sabah is on the way out.

Talks runs rampant in Kota Kinabalu that in the next 30 days Musa might be dropped as Chief Minister by UMNO President Najib Tun Razak  so that room is made for UMNO Vice President and Federal Rural and Regional Development Minister Shafie Apdal to take over as the new Chief Minister of Sabah.

It seems the Tiger Year is taking its first prey -Musa Aman.

Musa Aman is under tremendous pressure from Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak to resign or be sacked. In fact Najib had wanted to replace Musa soon after he took over from Pak Lah as Prime Minister.

Najib has an axe to grind and a score to settle with Musa Aman. Najib knew all along that Musa was a staunch supporter of former Prime Minister Pak Lah. Najib also knew that Musa was working with Khairy Jamaluddin and funding big time elements within UMNO to discredit Najib and prevent him from succeeding Abdullah as Prime Minister. Najib does not trust Musa Aman and this is an open secret among all UMNO and BN players.

So finally, the time has come for Najib to act against Musa Aman. Musa Aman’s honeymoon is over and the writing is on the wall…Musa is finish this time.

Bye Bye Musa! Welcome Shafie!!!

Comments
  1. manteraa says:

    setiap pemimpin harus saling menyokong satu sama lain, kerjasama dan perpaduan penting dalam mengukuhkan parti.

    Like

  2. manteraa says:

    nampaknya hubungan antara Musa dan Shafie adalah dalam keadaan baik, mereka saling menyokong satu sama lain.

    Like

  3. manteraa says:

    Malah Shafie menekankan, bahawa tidak akan ada kuasa tertentu yang boleh memecahkan hubungan antara beliau dengan Musa.

    Like

  4. manteraa says:

    CAKAP-CAKAP dikalangan penyokong Umno dan malah ada sesetengah pemimpin Bn atau pembangkang bahawa kononnya ada pergeseran antara Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri, Datuk Seri Musa Aman, terjawab semalam, apabila Menteri Wilayah dan Pembangunan Luar Bandar itu mengistiharkan, bahawa beliau secara konsisten menyokong kepimpinan Musa dan seterusnya menyokong Ketua Menteri Sabah itu supaya terus menerajui Sabah

    Like

  5. manteraa says:

    jangan berpecah belah dan ada perbalahan, kerajaan Barisan Nasional (BN) harus diberi sokongan,”

    Like

  6. manteraa says:

    Adalah penting kesatuan rakyat di negara ini kerana ianya boleh membawa manfaat. Kalau kiat berpecah banyak keburukan yang kita tidak tahu kerana tidak ada jaminan,

    Like

  7. manteraa says:

    Bagi kita, individu tidak penting, rakyat itu lebih banyak kepentingan, negara itu jauh lebih penting daripada isu-isu yang kecil sehingga memudaratkan anak-anak kita,” katanya.

    Like

  8. manteraa says:

    MENTERI Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menyatakan sokongan beliau kepada Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Haji Aman demi untuk memastikan supaya Malaysia terus maju.

    Like

  9. manteraa says:

    Demikian juga kaum cina, daripada 13 kawasan yang diwakili kaum cina samada parlimen mahupun dun, 6 dimenangi Bn dan 7 dimenangi pembangkang. Namun, dalam jemaah menteri Sabah, kaum itu diwakili dua menteri penuh dan dua pembantu menteri.

    Like

  10. manteraa says:

    Kenapa dikatakan demikian? PBS adalah parti yang mengalami kekalahan teruk semasa PRU-13, di mana 7 kawasan DUN dan satu Parlimen yang ditandinginya mengalami kekalahan, pun demikian enam daripada tujuh wakil rakyatnya dilantik menganggotai jemaah menteri.

    Like

  11. manteraa says:

    Jemaah Menteri Sabah yang mengangkat sumpah petang semalam di Istana Negeri di depan TYT Sabah mencerminkan bahawa jumlah anggota jemaah menteri berasaskan komposisi kaum bukan berasaskan atas sokongan und

    Like

  12. manteraa says:

    Datuk Musa Aman sebagai Ketua Menteri sabah yang mempunyai kuasa sepenuhnya terhadap perlantikan jemaah menteri yang diterajuinya.

    Like

  13. manteraa says:

    Contoh bahawa sokongan terhadap seseorang pemimpin itu menurun seperti yang dialami Presiden PBS dan Timbalannya. Mereka berdua tidak lagi mendapat undi popular di kawasan masing-masing. Ertinya sokongan terhadap mereka menurun, meskipun ada kawasan-kawasan tertentu, calon-calon daripada parti itu ada juga yang mendapat majoriti yang meningkat, namun jika diteliti pencapaian parti itu, secara umumnya menurun.

    Like

  14. manteraa says:

    Namun, penilaian pucuk pimpinan, menggunakan kaedah lain, nama seseorang itu menjadi keutamaan, walaupun seseorang itu bukan lagi popular, ertinya bukan lagi ayam tambatan kepada parti.

    Like

  15. manteraa says:

    Kalaulah PRU-13 dianalogkan dengan pepriksaaan, maka jika berasaskan merit dan markah, maka sesiapa sahaja calon yang mendapat sokongan padu iaitu melalui majoriti, itulah yang mendapat pengiktirafan, demikian juga kalau dilihat daripada segi parti, parti yang menyumbang terbanyak dan kalah sedikit adalah parti yang diberi markah yang tinggi.

    Like

  16. manteraa says:

    Di Sabah, Parlimen Penampang, Sandakan, Dun Moyog, Dun Luyang, Dun Kapayan, Dun Api-Api, Dun Likas, Dun Inanam, Dun Sri Tanjong adalah kawasan-kawasan yang dimenangi pembangkang mengikut trend kebangsaan. Pengecualian bagi Dun Matunggong, Dun Kedamaian,Dun Tamparuli, Dun Bingkor, dan Dun Klias kerana masalah-masalah setempat, dan masalah poltik dan calon.

    Like

  17. manteraa says:

    Berkembangnya media alternatif, urbanisasi, masalah peluang pekerjaan, masalah kenaikan harga barangan, terbukanya maklmuat tanpa sempadan akibat perkembangan teknologi, adalah faktor-faktor yang mempengaruhi mood pengundi terutama di kawasan bandar.

    Like

  18. manteraa says:

    Dalam situasi politik masa kini, kuasa 2/3 bukan sesuatu yang mudah dicapai. Mentaliti dan kecenderungan pengundi sudah banyak berubah.

    Like

  19. manteraa says:

    Jika pada PRU-12, BN memerlukan 8 kerusi parlimen untuk mencapai kuasa 2/3, namun pada kali ini memerlukan 15 untuk mencapai kuasa tradisi itu.

    Like

  20. manteraa says:

    KEPUTUSAN PRU-13 sudahpun diketahui. Dalam PRU itu, BN mendapat 133 kerusi Parlimen, sedikit kurang berbanding PRU-12.

    Like

  21. manteraa says:

    Sabah yang mempunyai 60 kerusi DUN, 48 daripadanya adalah ADUN BN, manakala Pembangkang 12.

    Like

  22. manteraa says:

    Musa juga mengesa agar wakil rakyat daripada BN supaya senantiasa mengemaskini maklumat pembangunan yang dilaksanakan kerajaan agar mereka mudah memberi penerangan kepada rakyat, selain menangkis fitnah dan tomahan pembangkang.

    Like

  23. manteraa says:

    Dalam satu perjumpaan dengan wakil-wakil rakyat BN di Bangunan Dewan Undangan Negeri semalam, Musa menyatakan bahawa adalah satu kepercayaan besar yang diberikan rakyat yang mengharapkan semua wakil rakyat senantiasa turun padang dan berusaha membantu rakyat sebaik mungkin bagi mengurangkan masalah yang dihadapi rakyat di kawasan masing-masing.

    Like

  24. manteraa says:

    Wakil Rakyat yang dipilih menurut Musa, perlu berkerjasama dengan rakyat bagi menafaat bersama.

    Like

  25. manteraa says:

    Datuk Seri Musa Haji Aman meminta semua Anggota Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional (BN) yang dipilih pada PRU-13 lalu perlu menunaikan tanggungjawab mereka mengikut mandat yang diberikan rakyat.

    Like

  26. manteraa says:

    Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman mengetuai 60 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabah dalam upacara mengangkat sumpah di hadapan Speaker Datuk Salleh Tun Said.

    Like

  27. manteraa says:

    Sebagai ahli yang bertanggungjawab memilih pimpinan di peringkat bahagian, juga perlu memikirkan sokongan rakyat jelata terhadap parti, jika mahu menonjolkan seseorang menarajui parti.

    Like

  28. manteraa says:

    Sempena pemilihan Umno tahun ini, khususnya Bahagian Kota Belud; faktor yang disebutkan diatas bukan sahaja perlu dihayati pemimpin yang berhasrat mendapat jawatan dalam parti, tetapi para ahli juga perlu memikirkan faktor-faktor itu.

    Like

  29. manteraa says:

    Kata orang, kalaupun hebat dalam parti, akan tetapi tidak hebat di mata rakyat jelata, maka itu dinamakan pemimpin yang syiok sendiri.

    Like

  30. manteraa says:

    Sokongan ahli sesebuah parti sahaja tidak akan cukup memenangkan sesebuah parti; faktor inilah yang perlu ditanam oleh seseorang pemimpin yang mempunyai hasrat mendapat jawatan pada sesebuah parti.

    Like

  31. manteraa says:

    Sesuatu yang perlu diingat oleh pemimpin sesebuah parti, parti yang boleh menang pada sebarang pilihanraya adalah parti yang mampu mendapat sokongan daripada rakyat jelata.

    Like

  32. manteraa says:

    Kekuatan sesebuah organisasi politik bukan sahaja dilihat pada kekuatan pemimpin secara peribadi yang mempunyai jawatan tetapi kekuatannya menggamit sokongan daripada akar umbi atau rakyat secara umum perlu dilihat.

    Like

  33. manteraa says:

    Tujuan pertandingan itu adalah untuk menampilkan pemimpin yang mempunyai kaliber dan visi yang lebih baik bagi maksud memperkuat parti.

    Like

  34. manteraa says:

    Pengertian demokrasi dalam hal ini, adalah apabila adanya pemilihan parti, maka berlaku pertandingan bagi jawatan-jawatan yang tersedia.

    Like

  35. manteraa says:

    ADA ahli atau pemimpin percaya bahawa perpaduan dalam parti sungguh penting, apatah lagi berhadapan dengan situasi politik yang semakin mencabar masa ini. Ada juga ahli atau pemimpin percaya bahawa amalan demokrasi boleh menguatkan parti dan kepercayaan bukan sahaja daripada ahli akan tetapi juga penyokong dan rakyat jelata.

    Like

  36. Musa is an excellent CM, he has succeed in decreasing the poverty rate in the highest record throughout Sabah’s history.

    Like

  37. amdi says:

    Saya setuju dengan razi. Sebagai Presiden UMNO Najib boleh lantik sesiapa sahaja sebagai Ketua Menteri Sabah berdasarkan perlembagaan UMNO. Ini adalah kerana UMNO mempunyai 32 dari pada 60 kerusi DUN Sabah dan 14 daripada 25 kerusi parlimen Sabah sekaligus memberi mandat kepada pembuat keputusan pusat UMNO untuk melantik Ketua Menteri Sabah. Ini juga selaras dengan perlembagaan Negeri Sabah yang mana menyatakan bahawa parti politik yang ‘ command the majority in the assembly ‘ akan memilih Ketua Menterinya.

    Like

  38. razi says:

    Musa makan semua business di sabah. Dia monopoli segala-galanya. Yang mana tidak dapat, dia minta 10 % hingga 40%. Orang-orang dia tidak segan silu minta duit rasuah. Malah mengugut lagi kalau tidak diberi. Orang2 di sabah sudah faham cara dia…mesti cakap berapa dia punya dulu. Dia sudah kenyang dan cukup sudah bah, najib. Kasi berhentilah dia.

    Pasal shafie, dulu kawan saya seorang wanita , pergi jumpa dia minta tolong cari kerja. Shafie ketawa dan tanya ‘ boleh ka saya bawa kau tiga malam di kuala lumpur untuk bersiar2 ?’ Itu lah shafie. GATAL !

    Pasal siapa boleh ganti musa, siapa saja dari umno kuala lumpur yang berwibawa boleh. Orang umno sabah tidak boleh gaduh lagi. Kalau tidak, salleh pun mau, lajim pun mau, hajiji pun mau, boleh kata hampir semua pemimpin umno sabah mau. Jadi untuk pergi tengah-tengah bagus lagi dari KL. Tidak lama ba, mungkin sampai pilihanraya saja, lepas tu bila umno menang barulah tentukan Ketua Menteri yang boleh diterima semua. Cuma najib mesti pastikan Ketua menteri sabah berkelayakan la.

    Like

  39. Cobra Nair says:

    There is no Aman in Sabah, since Musa Aman became CM, 88% of the rakyat are “kais pagi makan pagi,kais petang makan petang” D top UMNO malay became rich day by day. & if Shafie Apdal becomes CM, mati lah, then the rakyat have to eat dal only .So how to solve d problem,…. vote Pakatan into power. U will see the Oomm.

    Like

  40. Cobra Nair says:

    If u become MB or CM in this country, one will become millionaire, cos they work very hard for d people until they put them in the chair, then once in the chair, they start working for the chair & not the people.This is the BN style of governing the country, SO we have to change the gov with a Pakatan one. Corruption is very rampant in this country. Mark Cobra Nair’s word.

    Like

  41. ummal says:

    ada buku dalil mengapa anwar ibrahim ndk bule jdi PM tu hri..bru2 ni ada risalah mengapa CM kita patut ditukarkan..mmg npk ada unsur nepotisme..musa n famly jdi kaya semena mena..kita urang biasa ni terus beginila..gula cina kasi naik terus kita d suru kurangkan gula..sepanjang jalan kita pulak gammerlite..tpi jalan punya teruk..kos maintenance kereta makin banyak coz jalan d sabah teruk..CM manala tau tu..dia naik heli ba geng..yg dia tau claim gamelite lancar.. apa nasib kita? mana bisa harap AMAN CM punya bpk maka kita aman..

    mcm mana plk daerah cthnya semporna bisa maju klu negeri (ketuanya CM) tak berikan bantuan/perhatian khas pd daera tersebut..sy penah pegi PEKAN. pahang kwsn Tok Jib.. bukan maju sangat pun..walhal kwsn PM tu..apa mau d hairankan kwsn shafei (semporna) bgtu..

    klu Haris kembali, rasanya ok jgk tu..rmi yg selesa era berjaya dulu..kot2 la ada kebaikn pd smua..wel kita tgk PRU-13.. undiono PAS

    Like

  42. ada says:

    bagi saya Sabah sekarang ni sudah semakin maju. mungkin sebab itu lah Musa mendapat sokongan dari warga Sabah. sebagai rakyat Sabah saya gembira melihat Sabah semakin maju.

    Like

  43. nassh says:

    bagi saya Musa Aman memang layak jadi KM. ekonomi Sabah semakin baik dari masa ke masa. sebab itulah banyak yang menyokong Musa untuk terus jadi KM.

    Like

  44. jamie says:

    Musa Aman merupakan KM Sabah yang mempunyai prestasi yang paling baik. jika dilihat di Sabah, sudah terdapat daerah yang pertama bebas dari kemiskinan tegar. jika dilihat pembangunan di Sabah juga sedang berjalan dengan rancak sekali. saya yakin pasti ramai rakyat Sabah yang masih mahukan Musa Aman menjadi KM Sabah.

    Like

  45. Qen says:

    recently one of my friend asking me…. why politician at Sabah cepat kaya once they all naik jadi pemimpin??? hehehe…

    I cannot answer that till now… but what I observed is once you become politician which regards BN / UMNO at Sabah automatically your relatives will get benefits too…very difficult to get a devoted leaders nowadays who can fulfill rakyat needs or at least improve rakyat lifes and reduce poor families and start to look after rakyat welfare… I really hope we have leaders with systematic thinking..

    Like

  46. me girl says:

    shafie? harga gula pun tak tau nak kontrol apakan lg mahu pimpin sabah..HANCURR!! fikir2kan lah..sebagaimana kita Aman di Sabah,biarlah Sabah terus di bawah kepimpinan Musa Aman!

    Like

  47. Norli Ipok says:

    merujuk pada “Najib does not trust Musa Aman and this is an open secret among all UMNO and BN players”.

    Saya dengaran Dato’ Sri Najib maw ganti Musa sama Shafie. Saya berdoa supaya di capatkan to. Musa lama memerintah sudah bha. Malah Sabah masik ketinggalan nie.

    Sya tinggal di Tawau,justru masalah blackout srius lagi. Harap Dato’ Sri Najib dapat capatkan projek janaelektrik arang batu to. Saya tungu-tungu lama sudah projek to maw jalan tapi nada siap jgak. Sya jgak taw sbnarnya Musa yg nentang to.

    Wahai Dato’ Sri Najib….tolonglah…

    Like

  48. cobra nair says:

    In the 1st place, I blame the Primeministers, for not overseeing the improvement of Sabah & Sarawak.He has to counter check the movement of the CMs of this 2 states & list the projects that has gone thro. Why after so many years, this 2 states are so backward, & the rakyat are ‘kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.BUT this 1 CM became Timber Trillion rich,& the other 3 billon rich.Musa Aman is aman, sebab MACC ta saman, but the people are not aman,& if cannot control they will tanam.Indiaputra Mahathir PM for 22 years, sleeping hah? Now you talk alot. You went out of control when you were in control. When you dont people, you put them under ISA.very good lah you.By right, you must go under ISA now, for joining with Perkosa Ibrahim Ali & belittleling the non malays. Nakal Najib should replace this 2 CMs with immediate effect.Please dont follow Mahathirs foot steps. Shafie Apdal is another empty vesssel. If Shafie Apdal becomes CM, the people have to eat dal only.You are another UMNO crook. All Barisan MBs & CMs, do your work, be honest on $ matters.Learn the trade from Lim GE, the Penang CM, & follow his style. See for yourself, the improvement of Penang, ever since he became the CM. Wow he is great.Dont be shy to ask him for advice.Najib should tell all his BNs MBs & CMs to go for 3 days course in Penang to learn from LGE.Good staff PRODUCES great stuff. You are also not strict with yr MBs & CMs. Everthing must teach you hah.We want a peaceful 1 Malaysia & not 2 Malaysia.Please develop this 2 backward states.

    Like

  49. Kinabalu Original says:

    Musa Aman Khan or Shafie Apdal are both PTI connection. They don,t deserve to be original Sabahan actually, Apa lagi jadi ketua menteri. Tapi inilah kerja pukimak UMNO yang juga parti PTI. Asal org UMNO semua burit dan tahi.

    Like

  50. Anddy says:

    i think Musa is still the best CM….that is why ,he is the richest CM in sabah..what can you says he is a brilliant business man..The glory days is over Musa, nothing last forever….who ever become CM is up to our PM, to MR X CM Haris….hayaaaaaaaaaaaaaaaa bagus lagi kau tanam pokok gaharu,serai keep it up the good work.

    Like

  51. 2PM says:

    I’m not convince that Shafie will make a good CM..i seriously doubt it..

    Like

  52. m3 says:

    We ain’t receive anything like this.Someone loves to fire up something to stir us up.How dare you.

    Like

  53. saya says:

    Ya ka?Kenapa saya tidak tau ah?

    Like

  54. Nicole says:

    Not too soon… shafie have to learn more and yet Datuk Musa still need to settled lots of things before he pass the title to someone else.. i

    Like

  55. KK says:

    Jangan risau, hal ni hanya penyeri cerita politik sabah.. hehhehe
    Anggap sajalah cerita ini sebagai rekaan semata-mata selagi hal ni blm disahkan & dimaklumkan kpd umum..

    Like

  56. Lavender says:

    hehhee.. Betul kah ni??? hhmmm makin popular CM kita oo..
    apapun, tunggu dan lihat ja la nanti. hehe

    Like

  57. the gabriel says:

    I don’t think you’ll receive a huge gift for making a false statement. In fact, I bet you don’t even meet these 2 persons before.

    Like

  58. milkie says:

    ” Somebody told me that you’ve a deaf ear, a dumb brain..”..Hahaha..

    Like

  59. Wire says:

    Semuanya boleh jadi peramal masa depan ya. Nampaknya semua pun berduyun2 ingin mencari pengganti. Tapi sayangnya, semua tanggapan itu palsu belaka.

    Like

  60. mr corn says:

    bukan begitu mudah shafie boleh jadi CM, semuanya perlu melalui prosedur pelantikan. dan tidak adil jika hanya kerana Pak Lah, Musa dipecat. seolah2 kriteria pemimpin di Malaysia bukan berdasarkan prestasi tetapi berdasarkan “kabel”.

    Like

  61. bawang says:

    Musa is much much better than shafie.. just take a look at semporna,, i don’t think he can lead sabah as Musa did.

    Like

  62. zul says:

    Tak mungkin kita akan terima Shafie Apdal sebagai CM Sabah baru. Harris Salleh juga langsung tidak layak!

    Like

  63. slimgirl says:

    khabar angin ja nie….masuk kiri kluar kanan jak….saja ada pihak wat crita mcm ni kerana habis uda da punya crita……..bukti pun teda……

    Like

  64. kidal says:

    bolehkan Shafie Afdal mengambil tempat Musa Aman? wait and see, but for me, musa is better than shafie…

    Like

  65. alai says:

    ini kabar angin ja, apa sebab yang kukuh untuk Musa Aman dijatuhkan.. beliau merupakan pemimpin yang baik.. banyak pembangunan telah dilakukannya.. ini cuma kabar angin yang tidak berasas…

    Like

  66. where says:

    Really? I never heard such thing here. Bravo for creating another crazy stuff.

    Like

  67. Disket says:

    Kenapa mau tukar baju…baju lama lebih selesa dipakai…baju baru ni gatal-gatal di badan…

    Like

  68. bola says:

    Setakat ni saya tidak nampak pun kelemahan Musa Aman yang membolehkan dia dipecat dan digantikan dengan Shaffie? Banyak pembangunan telah beliau bawa dan khabar angin begini jangan didengarlah..

    Like

  69. strawberry says:

    Saya rasa khabar-khabar angin begini jangan di layan kerana tiada bukti dan kesahihan tentang perkara ni. Kita tidak boleh dengar benda yang tidak betul yang hanya boleh menjejaskan keharmonian rakyat Sabah. Selama ni Sabah di bawah pimpinan Musa Aman amat membangun dan banyak projek telah dilaksanakan yang memberi manfaat kepada rakyat….so kita mau lihat lebih banyak projek pembangunan yang dilakukan oleh Musa Aamn di Sabah.

    Like

  70. Big Bang says:

    Shafie vs Musa…Wonder who will win..:)

    Like

  71. Reno says:

    Living on trees? Oh mai..have you been to Sabah Cek Eu? I can’t believe there still someone thinks we are better of living on trees..maybe we should do that….

    Btw, if Shafie replace Musa, he will be just the same as rumours had CM..But, I will rest my judgement until it was proven that there is bad blood between Shafie and Musa.

    Like

  72. Well says:

    Just hope the best for Sabah. I don’t hope there’s another corruption going on here. If Datuk Najib said Shafie is the one, i’ll just support and pray that he’s is right about this.

    Like

  73. mandara says:

    musa aman merupakan pemimpim yang baik dan berkaliber.. ia banyak membawa pembangunan kepada negeri sabah.. dia adalah Ketua menteri sabah yang terbaik..

    Like

  74. slimgirl says:

    for those who will be nominee for the position must be a State Assemblymen…..did Shapie one of them??? he must give up his post in the federal govt 1st then make re-election in sabah….i don’t think Shapie will get a chance to become Sabah’s CM…

    Like

  75. aubah says:

    its really Shafie Afdal will replace Musa Aman as CM of sabah.. i think Musa Aman is better than Shafie Afdal..

    Like

  76. Cek Eu says:

    Dear Sabahan,ask yourself how did UMNO treat you all these years.Did they help you or help themselves.Sabahan you guys are no better than living on trees.Wake up as it’s time to TUKAR BAJU

    Like

  77. Caccy says:

    How do we know they are not comfortable to each other? but for me to like or not to that person left it behind… the only thing do we care is how effective he manage the task been given to him…. well, i can see that Datuk Musa doing his great job but there must be lots of things need to keep on eyes and improvement for sure….

    Like

  78. Jewel says:

    Datuk Najib doesn’t trust Musa, well I’ve no comment about that but I’m sure Datuk Najib knows what he’s doing.

    Like

  79. Karen says:

    Let us all calm down 1st. Fussing around won’t get us anywhere.

    Like

  80. Karen says:

    We’re dead.

    Like

  81. Sexy says:

    Well, Every CM will be criticized and push around like the old times. Hey,all you people out there!! If you don’t like Musa to be the CM, then why did you vote for him in the 1st place? You should have imagine how the state going to be when he becomes the CM. And now all of you regret, how? Push another CM around. It’s not fair man.

    Like

  82. Sexy says:

    Well, it’s gonna be the same again. Every CM will be criticized and push around like the old times. Hey,all you people out there!! If you don’t like Musa to be the CM, then why did you vote for him in the 1st place? You should have imagine how the state going to be when he becomes the CM. And now all of you regret, how? Push another CM around. It’s not fair man.

    Like

  83. Moon says:

    It’s difficult to be a CM. Do you think Shafie can really do this? I can know that Datuk Musa is more responsible than Shafie. I’m not insulting Shafie, but if one person had noticed, other people should have notice too.

    Like

  84. Jenny says:

    I have nothing to say only can say that Datuk Musa Aman is a good CM to us fullstop..

    Like

  85. kenwang says:

    Please read my comment in Kadayan journal.

    Like

  86. polemic says:

    This is just a hearsay and will not going to happen…Musa will not going not be replace easily or just like that because someone in the upper level of administration doesn’t like him…

    Like

  87. Lavender says:

    let Najib do his job – no need to make so much noise on this issue.

    Like

  88. Matahari says:

    It’s hard to say goodbye..
    For me, Musa did his job well.. Whatever it is, I hope everything will going to be OK :)

    Like

  89. Asmawati says:

    Ya betul ka ni?? Rasanya ni gosip saja bah.. Janganlah burukkan Musa Aman pula.. Kalau pun u guys tak suka dia – agak2 lah juga bah, dia pun ada buat pembangunan di Sabah bah..

    Like

  90. anak KB says:

    i;m very sad that out state still remain the poorest state in malaysia,what development our ministry have given to us??i have to go abroad working even i love my birthplace so muchh.sad..hope there is some progression in giving sabahan a good pay.

    Like

  91. Leon says:

    Harry: I object too. Harris has done enough damage after he sold Labuan to Fed. :(

    Like

  92. Givenchy says:

    Hurm, things are starting to get more complicated. Wasn’t there any rules that saying to be a CM, you must be the State Assemblyman? Instead, Shafie is base in KL. Why in the world would he be kick back in here again? Want a new CM, time for re-election.

    Like

  93. Chameleon says:

    Shafie? To be the CM? He is not even the State’s assemblyman..To change CM, we need an election and I can feel that we will start at the whole beginning once again..Che~

    Like

  94. Rafa says:

    i hope Musa can develop Labuan after this, that island has many potential to be a tourism island. so, give him time to stay. if that changes too, i support him to stay 10 years more here as sabah’s CM.

    Like

  95. Amber says:

    6 years! he did a lot to develop Sabah and im proud of it because i can SEE and FEEL the different changes. im not saying im disagree for the new CM but i hope Musa can stay here a little bit longer, unless he wants to quit himself.

    Like

  96. amdcii says:

    Is that easy? In that case Shafie has to be nominated Adun or otherwise a by election in Sabah?

    Like

  97. henry says:

    I wonder which place will be ceded to the Federal next. Last time it’s Labuan, who’s next?

    Like

  98. henry says:

    Yeah Leon, Harris Salleh already done enough damage here in Sabah. He’s not coming back, I object!

    Like

  99. Leon says:

    Harris is coming back to lead Sabah? That old fox..He should enjoy his retirement and also with his Misai Kucing project. And not by coming back into the political scene. He had done enough damage to the State.

    And Shafie being the CM? Oh boy, i wonder what Semporna looks like..None! Seteruk-teruk Musa, who knows if Shafie will be 10x times much more worse. And believe me, when that time comes, we will read more comments bashing in blogsphere complaining about him like they complain about Musa..

    Like

  100. Kindat says:

    Datuk Musa Aman memang satu2 Ketua Mentri dari Sabah yang hebat. Kami sokong Datuk Musa Aman.

    Jangan kitnah dan ini kerja orang yang tidak ada modal dan yang ikut Anwar Ibrahim al juburi.

    Like

  101. Lim Chee Seng says:

    It is high time Musa AmaN kHAN IS REMOVED as CM. What has Musa Aman Khan done other than only enriching his own family. Musa Aman Khan’s family is siting on every governmental position available in Sabah. This is NEPOTISM at its highest level.

    1)Anifah Aman Khan

    2) Ayub Aman Khan

    3) Musa’s Son

    4) Musa’s daughter

    5) Musa’s brothers in laws

    6) Musa’s half sister Norchaya is High Court Judge

    Like

  102. Akhbar says:

    Good news Harris Salleh is coming back to lead Sabah. It cannot be denied that Sabah’s golden years was still the period Berjaya was ruling Sabah. Never had it good as that time.

    Like

Hey, hey! What have you got to say?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s